Avansert søk


Bridgekveld avlyst

 Bridgekvelden måndag 9.nov. er avlyst.

Oppdaterte korona-regler

Vi jobber med å finne ut av hvordan de nye forskriftene berører vår spilling. Mer informasjon følger senere.  I alle fall må dere forhåndspåmelde dere til vår sekretær Olav Hygen olhygen@gmail.com for spilling, slik at vi vet hvor mange vi trenger plass til.

Vi har problemer med om vår deling av av partiene i to adskilte spillegrupper oppfyller kommunens krav til maks 20 personer på et arrangement uten faste sitteplasser.  Vi jobber med å få et svar fra Korona-senteret i Oslo Kommune.  Til vi får det, vil vi gå ut fra at to grupper i adskilte lokaler hver kan bestå av inntil 20 personer.  Dersom dette viser seg å ikke være korrekt, vil vi måtte redusere til 5 bord + turneringsleder.  Vi vil uansett kreve forhåndspåmelding, og neste uke (9. og 12. november) vil det være førstemann til mølla-prinsippet. 

1.Høstturnering 2020 - Sammenlagt resultat

1. 279,84 Jens Noddeland - Hjalmar Engesvik

2. 272,02 Fredrik Haugen - Flemming Knutsen

3. 270,65 Even Helge Høgbråt - Jon Hagelia

4. 269,10 Ingunn Aasebø - Hans Lauritzen

5. 257,64 Jan Bergslien - Kåre Tore Halvorsen

6. 255,12 Hans Magne Halvorsen - Geir Undheim

7. 241,13 Elin Garthe - Raoul Matson

8. 219,79 Kjell Haglid - Ole Arne Kirkeby

Klubbkvelden 10.november er avlyst

Kommunen har gitt beskjed om at koronasituasjonen krever avlysing av Mo BKs klubbkveld 10.november. 

Vinterturering - 1. kveld - Mandag 26.10.2020

14 par deltok på første kveld i sesongens Vinterturnering.
De tre beste parene ble:
1. Jens H. Gundersen - Jan Steinar Mydland     601,9
2. Rolf Lassen Lersbryggen - Egil Steinar Hansen     580,2
3. Eldbjørg Grimsrud Gathe - Anne Grethe Dahlberg     561,7

Ny pause i klubbspillingen

Hei,

styret har i dag hatt epostkontakt og besluttet å sette videre spilling på vent som følge av myndighetenes nye anbefalinger fra i går. Litt senere i dag har NBF sendt ut medling til kretser og klubber. Denne gjengis nedenfor:

 

 

Hei.

Denne eposten sendes som blindkopi til alle krets- og klubbledere i NBF.

NBF har i dag kommet med oppdatert anbefaling angående bridgespilling etter myndighetenes råd og regler fra denne uka:
«Norske myndigheter anbefalte tidligere denne uken nye og strengere smittevernsrutiner. Særlig ønsket de at hver enkelt av oss for en liten periode holdt oss hjemme og begrenset antall sosiale kontakter sterkt. Sagt på en annen måte - det er på tide med en ny dugnad.

 

Norsk Bridgeforbund er en ansvarlig samfunnsaktør, og vi respekterer selvfølgelig myndighetenes anbefalinger.

 

Det er også viktig å påpeke at et bridgearrangement i regi av NBF, kretser eller klubber er et offentlig arrangement. Det betyr at det fra og med mandag 9. nov er en begrensning for denne type arrangement på maksimalt 50 personer. De tidligere kravene om minst 1 meters avstand mellom alle deltakere og en ansvarlig arrangør gjelder fortsatt. Det er viktig for oss å påpeke hva som er de faktiske reglene for å unngå misforståelser.

 

Selv om vi har lov til å arrangere bridgearrangement, er ikke dette alltid lurt.

Vår anbefaling er:

  • At alle bridgeklubber tar minimum 2-3 ukers pause for å ta del i den nasjonale dugnaden
  • Om 2-3 uker kan det, dersom smittenivået har blitt redusert, være mulighet for at man kan organisere klubbkvelder i områder med liten eller ingen smitte.
  • Om man organiserer klubbkvelder etter 2-3 uker bør man fortsatt være ekstra påpasselig med NBFs smitteprotokoll, samt oppfordre alle deltakere til så liten sosial kontakt som overhodet mulig.


For helgens 3. og 4. divisjon gjelder tidligere vedtak i styret, men vi ber arrangør om å ta de nye faktorene med i betraktning.

Ellers gjelder alle anbefalinger fra og med i dag.

 

Nettspilling:

Mange klubber er godt rustet til å spille på nettet etter spilling der i vår/sommer. NBFs avtale med BBO gjelder fortsatt, slik at det ikke er noe i veien for at klubbspilling

kan flyttes til BBO. Vi anbefaler klubbene om å samarbeide slik at flest mulig får et slikt tilbud.

 

Noen kjenner også kanskje til plattformen Realbridge. Den lanseres offisielt i neste uke, og klubber kan der inngå avtale med Realbridge om å benytte den plattformen.

På grunn av kapasitetsproblemer har ikke NBF muligheten til å sette opp turneringer på Realbridge riktig ennå - vi må blant annet håndtere NM for klubblag.


Med vennlig hilsen

Allan Livgård

Generalsekretær
Norsk Bridgeforbund


-------------------------------------

Adr.:   Sognsveien 75 A, NO-0855 Oslo

Tlf.:    47 47 94 00 - Mobil:  99 04 02 05

www.bridge.no

allan.livgard@bridge.no

 

Årsmøte 2020

Årsmøtet, forsinket på grunn av pandemien, ble avholdt 24/9-2020 i Bekkelaget Bydelshus. Ni medlemmer var til stede. Dagsorden ble godkjent, Bjørn Børre Leinan ble i formannens fravær utpekt som ordstyrer, mens Hallstein Ofstad påtok seg å skrive referat. Rune Bjelland og Erik Eliassen ble valgt til å underskrive dette.
 
Bjørn Børre leste årsberetningen, og den ble godkjent. Hallstein gjennomgikk regnskapet for perioden 26/4-2019 til 25/5-2020, som viste et overskudd på 6.669,11 kroner. Regnskapet ble godkjent.
 
Bjørn Børre ble enstemmig valg til formann for en periode på ett år. Kjell Endresen og Trond Kåre Knutsen sa seg villige til å forlenge sin tjeneste som styremedlemmer med ytterligere ett år. (Hallstein og Jørn Salmo var ikke på valg). Thorleif Skimmeland ble valg til varamann til styret, Egil Skjærpe fikk fornyet tillit som revisor, og Arild Lauvsnes påtok seg oppgaven som valgkomité.
 
Det var ingen innkomne forslag, men den avsluttende meningsutvekslingen konkluderte at kveldskontingenten bør økes til 70 kroner - med gratis kaffe og gratis spilling for alle juniorer, og at styret bør bestrebe seg på å bruke klubbens heimeside for informasjonsutveksling.
 
Mvh
Styret i Stavanger bridgeklubb

Avlysning av klubbkvelder

I dag gikk forbundet ut med en anbefaling om å avlyse all klubbspilling i to til tre uker, og at man så tar en lokal vurdering på smittetrykk i forhold til smittetrykk. Styret har derfor besluttet at vi avlyser de to førstkommende tirsdagene. Vi tar utgangspunkt i oppstart igjen tirsdag 24. november.  - Odd Inge

NM for klubblag

Med den pågående pandemien anbefaler NBF at kampene arrangeres online, helst på den nye plattformen RealBridge med lyd og video tilghengelig.

Styret i Stavanger BK har imidlertid bestemt at de lagene som representerer Stavanger BK kan ha mulighet til å møte sine motstandere live når de har hjemmekamp.

Vanlige smittevern tiltak må gjelde også her, med fulldublering av kort osv. Avtal i så fall en dato i god tid med motstanderlaget og gi beskjed til Are eller noen i styret i god tid så vi får bestilt kort. Klubben dekker utgifter til kortlegging.

Mer info fra NBF finner dere her.

Har dere andre spørsmål så ta kontakt med styret.