Avansert søk


Nytt fra styret

Styret har hatt styremøte. Vi ønsker å informere om følgende:

- Klubbmesterskapet for par: Vi setter i gang med klubbmesterskap for par over 8 kvelder fra og med 19. januar. Det vil bli nærmere info om dette utover uka, men da kan dere sette av tirsdagene fremover.

- Klubbmesterskap for lag: 16.03, 23.03 og 06.04 vil vi arrangere klubbmesterskap for lag.

- Begge klubbmesterskapene er for klubbens medlemmer. Vi tar gjerne imot nye medlemmer, ta kontakt med styret for dette.

- Femund Bridgefestival: Styret har bestemt at vi vil rigge for påmelding til Femund Bridgefestival 29.-30. mai, selv om vi er fullt klar over at det kan bli avlyst.

- Spilling på RealBridge utenom tirsdagene: Medlemmer som vil møtes for å spille utenom tirsdagskveldene kan gjerne få gjøre det. Dere tar da kontakt med styret så kan vi sette opp bord på RealBridge for dere. Vi vil ikke ta betalt for dette.

 

Vi håpte å starte med bridgespillingen igjen12..januar..Men fikk ikke lov av statsministeren.

UTSATTT!!!!

Vi hadde tenkt å starte spillingen i klubben om 10 dager. Men søndag 3.januar sa statsministeren at man kunne bare være 5 personer i private sammenkomster utenom hjemmet. Hjemme kunne vi ikke ha gjester.Dette skal vare i 2 uker. Så får vi se.

Info om Seriemesterskapet

Planar for avvikling SM 2021

NBF v/Allan Livgård har denne veka publisert ein plan for korleis NBF skal få avvikla dei utsette helgane i SM 2021. Som de ser, inneheld planen mange ulike alernativ for dei ulike divisjonane. NBF har ansvaret for å arrangere 1. og 2. divisjon, medan kretsane, saman med NBF arrangerar 3. og 4. divisjon.

Avviklinga av 3. og 4. divisjon vil bli planlagt saman med kretsane i eit digitalt møte i månadsskiftet februar /mars. Kretsleiar vil delta på møtet og vil gjerne ha med innspel til møtet, frå laga som skal delta. Ta kontakt, helst pr mail, eller pr tlf.

Les: heile planen frå NBF

Styret i NBF Sogn og Fjordane v/ Inge Aasen

 

Info om seriemesterskapet mm

 

AVLYSNING fremover

Alle spille kvelder i Januar avlyses

Første mulige ordinære spillekveld blir dermed 4. Februar

Ny info legges ut mot slutten av måneden

Vil også benytte anlednigen til å ønske alle våre spillere godt nytt år!

Referat fra styremøte 11/1/20201

Referatet kan leses her.

Rønning-Sandkjernan vant kretsens romjulsbridge

Kretsen hadde invitert til romjulsturnering 5. dag jul på RealBridge. Av 12 par vant Pål Rønning og Åsmund Sandkjernan fra Glåmos BK, kretsens nordligste klubb. Alt i alt var de hakket vassere enn resten av feltet og vant suverent, ca. 10% bedre score enn 2. plass. Fra 2. plass ned til 9. plass skilte det kun ca. 5%, så det var jevnt nedover lista.

I runden mot meg og makker bidro enn forsiktig tilnærming til ren topp for vinnerparet:

Fra vests hånd åpnet IKKE Åsmund med hverken 1 hj eller 2 hj (eller andre liknende varianter), men valgte enn heller konservativ pass. Mange liker dårlig å åpne svake-2 med firekort i den andre majoren, og jeg kan tenke meg til at Pål og Åsmund har denne avtalen. Selv avsto jeg fra å sperremelde med den tynne ruteren min i andre hånd, noe jeg var glad for da Pål åpnet med sin ruter i tredje hånd. Makker i syd avsto også fra melding. Først nå introduserte Åsmund den ene majoren sin, og når Pål "bare" støttet denne enkelt til 2-trinnet valgte de å stoppe der.

Mer enn 9 stikk ble det ikke, og det var ren topp der de fleste var i 4 hj ØV med bet. Toppkontrakta 4kl NS fant ingen.

I lagturnering ville kanskje gutta vært med til utgang, men i parturnering var det full score med den forsiktige tilnærminga.