Avansert søk


Spill Bridge 2

 Spill Bridge 2 komplett pakke.

kr 199,00

Drømmemakker CUP - en megasuksess!


Helgeland juniorbridgeklubb og primus motor Kurt-Ove Thomassen pluss andre som sikkert burde vært nevnt har all grunn til å være fornøyde med tiltaket DRØMMEMAKKER CUP. Det var en turnering som ble spilt 2.januar.

Det var som de fleste vet en auksjon forut for turneringen hvor toppspillere fra hele verden hadde sagt seg villige til å la seg "kjøpe" som makker til turneringen - en såkalt pro-am turnering. Inntektene fra auksjonen går til det viktige juniorarbeidet som gjøres i Norge, og spesifikt til en juniorcamp senere i år.

Det deltok en haug med par hvor den ene i makkerskapet var "kjøpt", men andre kunne spillere også delta. Totalt deltok  hele174 par!

Tilbakemeldingene når det gjelder dette initiativet og turneringen som sådan er nesten utelukkende positive. Det er alltid noen som har noe småtteri å utsette, men de aller fleste gir utelukkende ros til arrangørene.

Vinnere av turneringen ble Rolf Gunnar Eriksen og Geir Helgemo med 63,58%. På andreplass kom far og sønn Børre og Markus Lund. Tredjeplassen ble besatt av Espen Lindquist sammen med engelske Janet De Botton.

Hele resultatlisten finner du her.

Sel om inntektene fra denne turneringen og auksjonen går til juniorarbeidet var det premier å hente for de beste, og noen spesielle premier også. Hele premielisten finner du her.

Det var mange kjente navn lang nede på resultatlisten, men det er naturlig når man spiller i ukjente makkerpar. Mitt inntrykk er likevel at de fleste syntes det var moro å spille!

Vi tar med et spill fra turneringens siste runde hvor det handlet om hvor optimitisk man skulle være. Giver nord, alle i sonen.

Ved mange bord passet nord. Da ble det et spørsmål om øst bør åpne eller ikke. Utfallet om man gjør det ene, eller andre i slike situasjoner kan gå begge veier. Jeg tror dog at åpning med 1 kløver er greit da denne hånden er bedre enn mange flate 11-12 poengere som mange nesten automatisk åpner med. Med denne hånden er det i alle fall stikkpotensiale!

Ved enkelte bord ble et åpnet med 1 hjerter av nord. Melder du inn da på to-trinnet i faresonen? Jeg tror det er riktig i det lange løp, men særlig mindre enn dette bør det ikke være.

Hvis øst åpner (etter pass fra nord), eller melder inn 2 kløver bør vel vest se potensialet for lilleslem. Det kan godt stå storeslem i kløver også, og om øst har samme kløverfarge, men spar ess i stedet for kongen.

Hvordan bør det meldes etter 1 kløver i åpning? Og hvordan bør det meldes etter 1 hjerter fra nord og 2 kløver innpå fra øst?

Det er spørsmål jeg overlater til deg å finne svar på ved å diskutere spillet med din faste makker!

Der nord åpnet gjorde han det med 10 poeng og bra fordeling. Dermed var det faktisk syd som hadde ruter dame (tredje).

Mange spilte 3 grand, og der nord hadde åpnet var det ikke unaturlig å toppe ruteren. Men da ble det nitrist, for etter hjerter ut kunne spillefører ved hjelp av en enkel ruterfinesse tatt alle tretten stikkene i 3 grand (eller 6 grand). Å gjøre det i utgang (notere +720) ga 59%. Færre stikk i 3 grand ga langt under middels, og de som spilte minorutgang fikk nesten bunn.

Å spille 6 kløver som er den perfekte kontrakten (ruteren kan godspilles med en stjeling) med tolv stikk ga 83%, og de som fikk tretten stikk fikk 93%. Så var det noen som var i 6 grand som er heldig da ruterfinessen må gå. De tre som spilte der fikk hjerter konge i utspill, og de tok ruterfinessen. Da blir det enten tretten stikk, eller to bet. Da det ble tretten stikk ble de belønnet med 96,5%. To par delte toppen for 6 grand doblet med tretten stikk (+1880).

 

 

 

Spill Bridge 3

 Spill Bridge 3 komplett pakke.

kr 199,00

Oppstart klubbspilling 2021

Hei.

Nå ser det ut som vi skal kunne starte opp igjen i september. Torsdag 2 september.

Styret skal ha styre møte 19. august. Der vi kommer med forslag til terminliste og dato for årsmøte.

Det er fullt mulig å spille sommerbridge i sommer på realbridge. Engerdal tirsdager 18.30 (lenke på hjemmesiden til Engerdal) og Tynset torsdager kl 18.30 (lenke på hjemmesiden til Tynset) Flott plattform å spille på

God sommer 

 

 

 

.

 

 

 

Spill Bridge 4

 Spill Bridge 4 komplett pakke.

kr 199,00

Ny nyhetsartikkel

 Romjulsturneringa . Premiering til dei 3 første.(vert sendt på VIPPS)

Frank og Ole vart best første kvelden i januar.

Resultat:     Ruter     -     BBO

 

Jan og Arvid vart best andre kvelden.

Resultat:     Ruter     -     BBO

 

Leif og Helge vart best tredje kvelden.

Resultat:     Ruter     -     BBO

 

Gunnvald og Finn vart best fjerde kvelden.

Resultat:     Ruter     -     BBO

 

Helge og Leif vart best samanlagt.     Resultat

Basisbridge 2

 Påbygning - videregående meldinger - av begynnerboka til Arne Olsen.

kr 100,00

Stopp i klubbspilling !

Etter gårsdagens innstramminger fra regjeringa. Har vi fått følgende fra NBF :
Oppdatering 4. jan:
Norske myndigheter oppdaterte søndag 3. januar sine retningslinjer for smittebegrensning. Retningslinjene er de strengeste som hittil er gitt under pandemien, og setter en klar stopp for all organisert bridgespilling fysisk - både privat og i regi av forbundet sentralt, kretser og klubber. Retningslinjene gjelder i første omgang i to uker - frem til 18. januar 2021.

Så dermed blir det stopp, i alle fall de to neste tirsdagene.

Resultat fra første kveld i IMP-turneringen

Det viser seg at det faktisk blir 11 spilledager i turneringen, og siden kun de 8 beste kveldene teller er det bare å kaste seg inn på neste spillekveld som er onsdag 27. januar. Her er de som kom på pluss i dag:

  1. Atle Jacobsen - Hans Thomas Holmøy +2,11
  2. Espen Fasting - Terje Lie +1,42
  3. Tor Ivar Bang - Ola Magne Kirkebøen +1,37
  4. Bjørn Myhr - Halvor Dahl +1,12
  5. Øystein Hole - Trond Thorstensen +0,71
  6. Kåre Bogø - Anne Bi Fossum +0,70
  7. Bjørn Henning Grandal - Turid Bones +0,50
  8. Stig Martinussen - Dag Heldal Paulsen +0,29
  9. Kåre Ivar Wang - Halvor Fjørtoft +0,22
  10. Terje Nyborg - Per H. Wang +0,18
  11. Maja Rom Anjer - Ida Wennevold +0,08