Avansert søk


Valgkomiteens innstilling

Til Årsmøtet i Asker Bridgeklubb
 
Valgkomiteens forslag til styre og komiteer i 2021:

Styreleder:                              Per Brekke, gjenvelges for 1år
Nestleder:                              Audun Røneid, gjenvelges for to år
Turn. Leder:                           Thorbjørn Willoch, ikke på valg
Kasserer:                                 Harald Skretting, gjenvelges for to år
Sekretær:                               Olav Førde, ikke på valg                                                                                   
Matr. Forvalter:                    Bjørg Kjølner, ikke på valg
Styremedlem:                      Cecilie Winsnes, gjenvelges for to år
Styremedlem:                       Lars Urholt, gjenvelges for to år
Varamann:                              Henrik Lund, ikke på valg
 

Hedersmerkekomiteen:
Kjell Berge, ikke på valg                                                                                                                                  
Bernt-Ivar Amundsen, gjenvelges for to år
Svein Magne Granheim, ikke på valg
 
Revisorer:
Bernt-Ivar Amundsen, gjenvelges for to år
Bjørn Sundet, ikke på valg
 
 

 

Asker, 2021-12-13
 

Resultater fra IMP-turneringen 27. januar

Det var 11 bord, en fin økning fra sist. Det er fortsatt tid til å kaste seg inn, for kun de beste 8 av 11 runder er tellende. Her er de beste fra kveld nummer 2:

  1. Trond Thorstensen - Øystein Hole +1,90
  2. Jørn Markussen - Even Ulven +1,38
  3. Runar Lillevik - Øyvind Ludvigsen +1,16
  4. Tor Ivar Bang - Eskil Hagen +0,83
  5. Odd Arne Møllersen - Steinar Kristensen +0,66

---

Stillingen blant de beste av de som har spilt begge kvelder:

  1. Tor Ivar Bang +2,20
  2. Espen Fasting - Terje Lie +1,77
  3. Bjørn Henning Grandal - Turid Bones +0,81
  4. Terje Nyborg - Per H. Wang +0,68
  5. Stig Martinussen - Dag Heldal Paulsen +0,66

 

Engerdalsgutta holder fortsatt stand!

John og Svein holder fortsatt unna i klubbmesterskapet etter 3. kveld. Geir og Odd Harald tok sin første seier sålangt,og knappet innpå. Sammenlagt er ståa slik etter 3 av 8 kvelder:

Kjøpmannen skrur opp prisene

Helge Egil aspirerer til et av årets fineste motspill etter å ha lurt redaktøren trill rundt. Nå vil kanskje de fleste påstå at dette ikke er noen bragd, men jeg våger påstanden at flere enn meg hadde gått i baret:

 

Jeg satt i øst, og makker åpner 2 ru - som hos er avtalt som majorfargene minst 4-4 og 3-10p. Jeg ser at det som oftest er lang vei frem mot utgang og byr dermed 2 hj, som passes ut. Per Arne finner et godt utspill med liten spar ut.

Denne går til esset, spar til kongen og spar tredje gang til stjeling. Men ikke en hvilken som helst stjeling, Helge Egil stjeler nemlig med hjerterDAME.

Nå tar han for ruter-ess og deretter knekten som han også får for, før han vrir til kløver. Jeg tar for hjerter-esset og ser at 9-eren faller i nord. Dermed er scenen satt; jeg plasserer syd med knekten i hjerter og spiller derfor 10'eren som jeg fisker med når syd følger lavt.

Men Helge Egil hadde jo også knekten, og fikk dermed TO stikk ut av hjerteren sin, og én bet. Det ble et fint falsk-spill fra Helge Egil som ga "mynt i kassa". Redaktøren gratulerer kjøpmannen med dette fine motspillet!