Avansert søk


Desemberbridge

Roald med Robot vant Romjulsturnering 29.des   BBO

Robert og Steve vant enkvelds 15.desember   BBO

Leif og Helge vant enkvelds 8.desember  BBO

Terje og Jon Steinar vant enkvelds 1.desember 

Coronasmitte

 Vi har fått informasjon om nye smittede. Pr nå har vi 5 smittede personer,, som deltok på klubbkveld torsdag 25 november.Dette betyr at vi ikke ser det forsvarlig å arrengere flere klubbkvelder i 2021. Vi ønsker alle velkommen tilbake 6 januar 2022.

Mvh

Arild Årmot 

Avlysning av Julebord 3/12 og spillekveld 6/12

Hei alle bridgevenner.

Som kjent er nå smittesituasjonen i forhold til Covid-19 sterkt stigende og muligens smitte i Soon Bridgeklubb sist tirsdag.
Styret til Garder Bridgeklubb har gjort en vurdering i forhold til dette.
Med bakrunn i disse forhold mener styret i Garder Bridgeklubb at det ikke er tilrådelig å avvikle julebord i morgen 3/12 og vanlig spillekveld mandag 6/12-21.

Håper på forståelse for dette.

Kommer tilbake med nætmere info angående resterende spillekvelder i 2021.

Med vennlig hilsen
Jan Erik Hesstvedt
Mobil 90901304

Bridgesøndag 21. november

Søndag blir det bridgesøndag for barn og voksne i Festsalen på skolen fra kl 12-15. Eirin tar med verdens beste kanelboller. Alle som har vært med på bridgen tidligere er velkommen, samt foreldre + søsken fra 4. klasse og oppover som ikke har prøvd bridge før. 

Tirsdagshandicap

Tirsdag 16. bød på festivalens første handicapturnering, og Asle og Randi Pedersen fra Grimstad toppet lista over de 20 parene da turneringsleder kom og sa at turneringen var slutt.

Spill 3 ga spillefører en god sjanse til å vise sine kunster:

S/Ø-V

                     E 5 4
                     5 4 2
                     E K 10 8 5
                     7 5
K Kn 9 7 6                        D 8
-                                       K D Kn 9 3
Kn 7 6 3                           D 9 4 2
D Kn 3 2                          E K
                    10 3 2
                    E 10 8 7 6
                    -
                    10 9 8 6 4

Nord åpnet med 1 ruter og etter 1 hjerter fra Øst og 1 spar fra Vest ble sluttkontrakten 3 NT.

Kløver ti i utspill gikk til esset, og tre ganger spar godspilte den fargen. Så var det bare å komme inn på bordet da. Nord returnerte hjerter etter spar ess til kongen og esset og ny hjerter ble vunnet av nieren. Nå er det som du ser bare å ta kløver konge og spille tre ganger hjerter. Syd er inne og må la bordet få resten. Ikke alle klarte den prøven, og spilte ruter, men da ble det fem stikk til motparten og bare 20 % score i stedet for ti stikk og 95 %.

Nederlaget vant klubbmesterskapet!

Redaktøren har beklageligvis ikke klart å følge opp hjemmesida i den grad han ønsker. Slik er livet i faser, og jeg håper det er stor forståelse for dette. Tida går blant annet med til bridgekurs på torsdager, noe som er svært givende. Vi har 12 ivrige deltakere og god stemning! Vi gleder oss til fortsettelsen.

Det er også ellers mye aktivitet. Første helg av 4. divisjon ble spilt for et par helger siden, og foreløpig resultat finner du HER. Engerdal 1 ligger og kniver om førsteplassen, mens Engerdal 2 kjemper om en fin plassering i midtsjiktet. Siste helg spilles i februar.

Engerdal har også et lag påmeldt til NM Klubblag, med Geir, Odd Harald, Frank og undertegnede. Vi spiller to kamper i første runde, mot henoldsvis Tynset 1 og Tynset 2. Første kampen er i kveld og det vil bli lagt ut resultatlink til kampene ettersom.

Så har vi avholdt høstens første klubbmesterskap, og dette ble vunnet av Nederlaget med Trine, Hilda, Odd Harald og Geir på laget. Vi gratulerer!