Avansert søk


MESTERTREFF TORSDAG 9.12.

Tradisjonen tro spiller vi MP-treff førstkommende torsdag mot resten av norske bridgespillere. Krets- og klubbpoeng deles ut lokalt og skulle du også gjøre det godt på landsbasis kan det også bli forbundspoeng. Premier til de beste. Startkontingent kr. 70 pr. Spiller. Alle hjertelig velkommen. Spillestart kl. 18:30 på kantina til Støholen. 

AVLYST DA ALL KLUBBSPILLING FØR JUL ER INNSTILT.

Ny nyhetsartikkel

 Covid

Rune og Reidar har i dag diskutert litt rundt tema.

 

Slik vi ser det, er det ingenting direkte i nye smittevernregler/anbefalinger som begrenser fortsatt bridgekvelder. Myndighetene ønsker jo generelt at kulturaktiviteter skal fortsette som før. Så vidt jeg kan se fortsetter bl.a. korøvelser og liknende som før. Helller ikke NBF har kommet med nye anbefalinger etter innstramming og vi synes det er naturlig å holde seg til NBF’s anbefalinger.

 

 

TIDLIG JULEFERIE

Hei!

Styret har vurdert de nye nasjonale retningslinjene og oppfordringene fra kommunelegen i Hamar om å begrense antall nærkontakter.

Selv om de nye retningslinjene ikke gjelder før natt til torsdag, velger vi å avlyse spillingen i morgen 8. desember og juleavslutningen den 15. desember.

Vi håper at vi kan møtes ved kortbordet igjen i januar, og juleavslutningen tar vi igjen utpå vinteren.

Beklager dette, men ønsker dere alle en riktig god og smittefri jul!

 

Ole Erik

 

KLubbmesterskapet kveld 5

Femte kveld i Klubbmesterskapet ble vunnet av Tommy Kristiansen og Frank Bogen med 63,5 foran Sverre Selfors og Bjørnar Småli med 54,2. På tredjeplass fulgte Liv Strøm og Jarle Bogen med 51,0.

Klubbmetere og sammenlagtvinnere etter fem kvelder ble Tommy Kristiansen og FRank Bogen med 298,9 foran Sverre Selfors og Bjørnar Småli med 253,4.

Se alle resultatene under les mer...

 

 

 

Klubbspilling avlyst

 Grunnet de nye nasjonale retningslinjene ifm økt coronasmitte, ser vi oss nødt til å avlyse klubbspilling inntil videre.

Vi vurderer å arrangere spilling på Realbridge hvis restriksjonene fortsetter etter nyttår.

Styret ønsker alle bridgespillere god førjulstid og håper alle holder seg friske! 

Ublid sits – men OK resultat

Mandag spilte vi rundekamp i NM klubber mot Larvik BK. Det ble tap, men med et godt resultat i første kamp er vi videre til runde 3.

Dette var et morsomt spill:

 

 

Jeg åpnet som Vest med 3 spar, passet rundt til Syd som doblet, ogNord var fornøyd med det. Utspill ruter ni som gikk til kongen, og spar ti ble tatt med esset. Kløver til esset og mer kløver til stjeling. Spar dame til kongen avslørte den ubehagelige sitsen, og mer kløver gikk til stjeling. Hjerter til esset, og ruter til bordets ess. Hjerter konge og hjerter til stjeling ga denne sluttstillingen:

 

Ruter syv måtte Nord stjele og gi spar opp i saks, så det ble bare en bet. Det ble imidlertid buttspill, for kontrakten var 3 spar udoblet med to bet ved det andre bordet. N-S kan vinne 3 NT, og det burde kanskje ikke være helt umulig å komme dit.

Tirsdag 7/12-21 av btl

Det dukket ikke mange opp på tirsdagens MP treff, kun 8 stk og vi hadde en hyggelig lag kamp, vi prøver å kjøre avslutning neste tirsdag, dere kan sikkert sende Ivar en sms om dere kommer eller ikke ( 98869739) juleturnering 28/12- blir avlyst grunnet smitte trykket  

Bridge start

 Hei alle! Oppstart bridge tirsdag 23 november kl 1900 velkommen

styret