Avansert søk


BK MISSKLIKK med initiativ


MATCHE JUNIORER/UNGDOM MED TOPPSPILLERE

Mange fant det inspirerende å få spille med internasjonale proffer, eller andre toppspillere i PRO-AM turneringen som ble spilt rett over nyttår.

Nå kommer BK Missklikk med et initiativ for å matche ungdom/juniorspillere med elitespillere.

Den nye klubben har skapt en arena på RealBridge hvor det spilles Monradturneringer fem kvelder i uken. I høst var det mellom 25 og 50 par. Nå i omikrontider er det mellom 60 og 100 par!

Initiativtakerne melder om utrolig mange hyggelige tilbakemeldinger, og klubben har allerede fått mer enn 100 medlemmer. De som leder klubben spør seg nå: «Hva kan vi bruke dette til utover det å ha et kjærkomment sted å spille bridge?»

De tenker nå på å forsøke og matche juniorer/ungdom med toppspillere. Det forutsetter at elitespillere er med på et slikt opplegg.

Selv kan jeg underskrive på hvor inspirerende det er for en ung spiller å få spille med etablerte toppspillere. Da jeg var tenåring, var jeg så heldig å få spille med noen av de aller beste spillerne i Trondheim. Det ga en rask utvikling i starten.

For spillere som ønsker utvikling er det svært gunstig å spille både mot og med gode spillere. Derfor synes jeg dette er et meget interessant initiativ.

Så godt som alle er jo enige i at det bør satses på barn/ungdom/juniorer. Noen gjør utrolig mye, og det jobbes veldig både fra NBF sin side og andre idealister. Det ville det vært flott om flere toppspillere bidrar også. Gjennom dette initiativet kan de gjøre det ved å sette av (litt) tid og spille med en ung spiller. Det behøver ikke å være så ofte, men å bidra i alle fall av og til med sin erfaring vil være supert for unge spillere.

Kommende uke vil BK Missklikk hevende seg til en rekke landslagspillere, stormestere og noen andre for å se om eliten er villig til å gå foran og vise vei. Å være med vil for de forespurte være helt uforpliktende og BK Missklikk vil ta seg av alt det praktiske.

Kretskamp nr 6 tirsdag 14.12.

Utsatt! Vi planlegger for at den skal spilles på Realbridge 4.1.2022.

Nicoilai vant høst 2

 Høst 2 ble arrangert over 4 kvelder, 3 tellende. Suveren seier til Nicolai.

Sluttresultat:

1. Nicolai Heiberg Evenstad       197,9

2. Stian Evenstad                       183,3

3. Elias Veines Jensen                170,2

4. Ingebrigt Jenssen                    163,8

5. Pål E Jensen                           159,8

6. Berit Rubach                            149,2

7. Henrik Henriksen                     145,1

7. Johnny Henriksen                    145,1

9. Steinar Jensen                         144,7

10. Svenn Hugo Sivertsen           136,1

 

Lenker til ukas spill

Hei

Her kommer lenkene til ukas spill i KGB:

 

Tirsdag kl 1800:

https://play.realbridge.online/df.html?p=220111123289&q=KGBtirsdag11jan

 

Onsdag kl 1800:

https://play.realbridge.online/df.html?p=220112123290&q=KGBonsdag12jan

 

Bare trykk på lenken og du er med.

Onsdager passer godt til de som er litt uerfarne med avslappet bridgespill.

Vi spiller 24 spill på tirsdag 21 spill på onsdag. Bli med, dette er gøy.

Har du ikke makker så kan jeg prøve å hjelpe deg.

 

Hilsen

KGB/Arne

91326947

Avlysninger

Omikronviruset har medført restriksjoner som gjør at vi må avlyse bridgen på Bøndernes resten av året, både mandag 13/12, juleavslutningen 20/12 og Julecupen 3. juledag. Vi følger med på utviklingen og fortsetter med klubbmesterskapet når situasjonen er så avklart at det anses for trygt og lovlig å samles rundt bridgebordene igjen.

SPILLING 11/1 OG MEDLEMSAVGIFT

 SPILLING 11/1 OG MEDLEMSAVGIFT

 

Hei. Fortsatt ingen spilling i Kolben men vi fortsetter klubbkveld på RealBridge. Neste kveld blir tirsdag 11. januar kl 18.15 med klubbpoeng. Spilleravgift kr 30,- for medlemmer av NBF vippses til Knut 95997820. Vanlig klubbkveld for medl., bekjente, venner og venners venner osv. Spesielt inviteres Ski bk,  Ås bk, Bånnski bk, "Skatt øst", Gro bk og Spydeberg bk.

For dere som ennå ikke har fornyet medl.skap og ønsker å fortsette medlemskapet i klubben, kretsen, NBF og motta nyhetsbrev er det på tide å betale kr 400,- for hovedmedlemskap i Kolbotn bk, "B"-medlemmer betaler kr 200,- til klubbens bankkto 6005 06 55035 evt vippse til Knut 95997820. Etter tirsdag må vi stryke medlemskapet da det skal reg. i NBF.

Her er spillerlenka for 11. jan start kl 18.15. Den legges også ut på https://kolbotnbk.org/Nyheter

 

 
Vel møtt.

MESTERTREFF ONSDAG OG TORSDAG


Onsdager er det ikke så mange klubber som spiller så det deltok kun 63 par mens det var et snitt på mellom 2 og 300 par de to første dagene. 

Til topps onsdag kveld gikk Willy Roger Ottemo-Unn Kristin Laberg (Sortland/Skånland)  med 68,71%. På 2.plass fulgte Sigurd Fiskaaen-Reidar Arejord (Sotra BK) med 64,19% og like bak der på 3.plass Pål Øystein Jacobsen-Karl Ottar Rundereim (Fauske/Måløy) med 64,17%.

Alle resultatene, spill og detaljer for onsdagens turnering finner du her.

Torsdag deltok 179 par. Da fikk vi den eneste scoren over 70%. Sigurd Evjen-Marius Leikvold (Gol BK) vant med 70,33%. På 2.plass kom Jørn Fjæstad-Gunnar Pettersen (Sarpsborg BK) med 67,83% og på 3.plass Ole Petter Ramberg-Nils Kåre Fjærestad (Vik BK) med 67,24%.  

Alt om torsdagens turnering, her.

Forhåndsskrevet omtale av alle spillene finner du her (onsdag) og her (torsdag)

Dette var et spennende spill fra torsdagen. Du kan jo diskutere det med din faste makker. Er det mulig å melde disse kortene med full styring så en vet nokså sikkert at lilleslem i hjerter er bra?

I min forhåndsskrevne omtale av spillene gjettet jeg på at å melde lilleslemmen som i praksis er nedlegg ville gi bra spill, men de som var i 6 hjerter og fikk de tolv stikkene som er der fikk kun strø over middels. Det var en rekke +1010 for tretten stikk, alle hvor kontrakten ble spilt av nord. Da måtte øst finne ruter i utspill for å få poeng. Tretten stikk i slem ga nesten 80% til N/S.

Å få ren topp er alltid hyggelig, og det er like verdifullt om man har har vært heldig som de gangene toppen kommer fordi det har blitt gjort noe godt. Deter jo lov å ta en sjanse? Arild Olsen-Håkon Indgul (Fredrikstad/Sarpsborg) blåste ut i 7 hjerter. Da det ikke kom ruter ut var spillet over på sekunder, tretten stikk og +1510 og 100% score på spillet!

2021

Styremøte (10.10.21)