Avansert søk


Kretsstyremøte 2022-1. 19.januar 2022

REFERAT

Kretsstyremøte onsdag 19.1.2022 – Vestby storsenter kl.18:00

Til stede. Finn, Anne, Sven, Jan J, Jan F, Astrid                    Forfall: Thor og Ove

 

Sak 1/2022 Premiering KM-lag 2021 på Realbridge. Beslutte beløp.

Pallen premieres: 1.plass: 2000,- 2.plass: 1500,- 3.plass: 1000,-

Total premiering kr. 4500,- Kasserer sørger for premieutbetalinger.

 

Sak 2/2022 Regnskap 2021 Godkjent med mindre endringer.

Sak 3/2022 Årsrapport 2021 Godkjent med mindre endringer.

 

Sak 4/2022 Kretsens årsmøte onsdag 2. mars 2022

Vi satser på fysisk årsmøte på Gressvik med start kl.17:00 Etter årsmøtet arrangeres gratis singelturnering. Jan J ordner det som skal til for å avvikle turneringen, samt booker lokalet som var ledig. Astrid sørger for bevertning under årsmøtet, samt litt for salg under turneringen.

 

Sak 5/2022 Vår nye internettklubb ”Missklikk” ønsker følgende 2 ting:

1)       Slippe å betale kontingent for medlemmer de har som er medlemmer i andre kretser. Hvis de ikke kan slippe det, kan vi jo kreve inn og deretter refundere beløpet som støtte? Beslutning: Kontingent kreves ikke inn for fremmedmedlemmer i 2022 forutsatt at kretstinget godkjenner det. Dette gjelder hele kretsen. For å kjempe om kretsmesterskap og/eller representere kretsen kreves betalt medlemskap som før.

2)       Slippe å betale kretspoengbonus(kr 3,-) pr. spiller. Beslutning: Missklikk må registrere turneringene bare med klubbpoeng for å løse dette problemet. NBF krever uansett inn beløpet kr.3,- pr. spiller for kretspoengbonus.

 

Sak 6/2022 Fordeling av materiell (Kaffe, vaffelrøre, snacks) som NBF har sendt kretsene til fordeling i klubbene. Dette var et stunt for å få opp aktiviteten i klubbene igjen etter nedstengingen. Foreslår vi avventer til det åpnes opp for fysisk spilling igjen. Poser med innhold fordelt internt.

 

Sak 7/2022 Valgkomiteen Finn tar kontakt snart og hører om fremdrift.

 

Sak 8/2022 Andre saker Ingen

Referent: Finn

2022

 

Diverse info fra styret

Styret hadde sitt første styremøte for året i går kveld, og her er noe av det vi tok opp:

- Spilling de neste ukene: Alt er i det blå, og vi avventer blant annet avklaringer denne uka på nye tiltak. Vi ser imidlertid ikke for oss at det åpnes for live-spilling fra neste tirsdag. Foreløpig fortsetter vi på RealBridge, og vi vil løpende informere hvordan vi løser spillekveldene utover. Vi vil i det lengste avvente klubbmesterskapet for par inntil vi kan møtes live. Vi ber om forståelse for den uavklarte situasjonen, og ber dere som sagt om å følge med på info fortløpende.

Dette gir oss en unik mulighet til å ivareta kursmedlemmene våre i større grad, og det kan godt tenkes at vi forlenger perioden vår med handicap-beregning og 20 spill. Vi setter pris på all velvillighet til å stille opp, veldig bra!

- Årsmøte: Vi avventer dato for dette nærmere. Vi forsøker å få det til når vi kan spille live igjen, og uansett i tide før kretstinget i april.

- Bridgens dag 3. september: I forbindelse med at 2022 markeres som Frivillighetens år har NBF valgt ut 3. september som Bridgens dag. Denne vil også vår klubb markere, og vi har diskutert løst rundt dette. Vi tar imot alle innspill fra medlemmer, hvis noen har gode idéer.

- Femund Bridgefestival 21.-22. mai: Vi håper virkelig at dette lar seg gjennomføre. Vi har i år flyttet arrangementet opp i samfunnshuset og inngått samarbeid med lokale foreninger i Elgåa som vil holde kiosken oppe. Nærmere detaljer vil komme. Vi håper igjen å kunne invitere til ei festhelg i Norges kanksje mest eksotiske bridgeturnering!

- Rekruttering: Rekruttering er et FELLES ansvar. Mange tenker nok at rekruttering handler om å få nye inn i bridgen, men rekruttering er mer enn dette. Rekruttering er hver gang du snakker varmt til andre om bridge, det er når du tar tak i noen du vet har spilt bridge før og inviterer denne med til litt spilling igjen, det er når du sier til din vante makker at du de neste tre ukene spiller med en "fersking", det er når du gir avkall på behovet for nye mesterpoeng fordi det er viktigere å få flere med. Rekruttering er også hver gang du har en god idé og du bringer denne videre. Eller når du på eget initiativ inviterer noen hjem til spilling. Dette er IKKE et styreanliggende, men et FELLES anliggende.

Vi ser frem til nye, gode bridgeslag også i 2022 - både på RealBridge og live.

 

Bridgen corona-juleferie f.o.m. i dag 13/12-2021

Den 7. og siste spillekvelden i 2.høstturnering blir nok avviklet på nyåret en gang.

GOD JUL

Hvis du ikke kan få nok bridge....

....så finnes det daglig ulike spilletilbud:

- BK Misklikk: Dette er en bridgeklubb som baserer seg på spillekvelder på nett. Disse tilbyr spilling hver eneste kveld, og du kan følge med på tilbudet deres ved å følge sida dems på Facebook. Søk opp "BK Misklikk".

- FaceBridge: Denne Facebook-sida er (kanskje) den FB-sida i Norge med flest bridgeinteresserte følgere, og her deles det daglig invitasjoner til en hel rekke kveldsturneringer - store og små. Bli medlem i denne grupp for å følge med på hva som skjer.

- RealBridge Online Lag: Denne turneringa er i regi av NBF og starter opp i februar. Dette er en lagturnering over flere uker (du spiller én kamp i uka). Det er tre klasser; Elite, Åpen og Begynner. I fjor deltok ett (eller to?) lag fra Engerdal i denne turneringa. Les mer om turneringa HER.

- Bridgekurset "Spill Bridge 2": NBF arrangerer bridgekurs fom. 30. januar som passer for godt for dere som gikk kurs i fjor høst, eller som er har spilt noen år, men ellers føler at en står fast. Kursholdere er noen av Norges beste juniorspillere. Juniorer deltar gratis. Klubben vil støtte noe av kursavgifta til andre som melder seg på. Les mer HER.

- Bare spille litt? Gi beskjed til styret, så fikser vi en spillelink på RealBridge. Slik kan dere spille når som helst!

JULEAVSLUTNING

JULEAVSLUTNING MED GÅVEBORD! 

Me veit ikkje heilt korleis koronareglane blir, men det er opna for påmelding torsdag.
Det vert ikkje julebord, men det vert litt ekstra å bita i. Tradisjon tru ønskjer me at alle tek med noko passande til premiebordet, her er det berre fantasien som sét begrensingar.
Kva med Julesylte? Flaxlodd? Vedsekk? Juleøl? Dei som plasserer seg nederst får velja først. 
Inntil vidare sét me grense på 6 bord. Me opnar for spelarar frå naboklubbar, så vér om deg og meld deg på med ein gong.