Avansert søk


KM lag 2022

RESULTATER

 KM lag arrangeres 15. og 16. oktober 2022. Klikk på "les mer" for å se info.

 

PARFINALEN: Et "to-hesters løp"?


Er det så enkelt at årets parfinale som starter fredag vil handle om kun to par?

Forhåndstips hentet inn av Vegar Næss tyder på det. Les hans «Forhåndssnakk» her. 

Næss har forøvrig lagt ut en tippekonkurranse hvor du skal tippe pall-vinnerne i prioritert rekkefølge. Listen over kvalifiserte par finner du litt lenger ned i dette innlegget. Dine tips kan du sende til: 

bulletinredaksjonen@bridgeklubb.no

Størst favorittstempel får Geir Helgemo-Kåre Bogø som vant årets NM Monrad Par med klar margin. På 3.plass i den turneringen kom Ole Berset-Bjørn Olav Ekren som jeg tror kan bli blant de største outsiderne som kan blande seg inn og kanskje gjøre at turneringen ikke blir et «to-hesters løp». 

Det vil imidlertid stå mellom nevnte Helgemo-Bogø og Tor Eivind Grude-Christian Bakke skal man tro forhåndstipsene.

Bakke-Grude vant fjorårets parfinale. Flere medaljevinnere fra fjorårets parfinale, årets NM Monrad par og tidligere finaler er kvalifisert. Derfor tror jeg ikke det behøver være så opplagt at ett av de to største favorittparene vinner som mange ser ut til å tro.

Det er dog ikke slik at jeg blir overrasket om forhåndstipsene slår til, men i parfinaler kommer det ofte noen overraskelser. Gode par som har turneringen sin blir med i medaljekampen, og kan godt vinne. På listen over kvalifiserte par (som du kan se her) er det minst 8-10 par i tillegg til de nevnte som ikke vil være noen direkte overraskelse om vinner slik jeg ser det.

Etter ikke så heldige forhåndstips her i bloggen tidligere, og fortjent sjikane fra noen av dem som ble utsatt for noen hårreisende tips, tør jeg ikke nevne min liste over gull-favoritter. Men det går vel akkurat denne gangen an å si med ganske stor grad av sikkerhet at ikke Erik Berg vinner? (tror ikke han er med…)

Den prestisjetunge mesterskapet starter altså fredag morgen på Quality Hotel Larvik. Det skal spilles to lange og veldig krevende dager før det blir en kortere, men hektisk og sannsynligvis spennende spilledag søndag. Du kan følge mesterskapet på NBF sine sider, og mine rapporter vil selvsagt bli publisert her i bloggen.

Sesongstart 2022/2023

Da har Garder Bridgeklubb startet sesongen 2022/2023.
11 par deltok på første kveld, som var en "oppvarmings kveld" før vi starter med de faste turneringene.
De tre beste parene ble:
1. Jens H. Gundersen - Jan Steinar Mydland - 682,3.
2. Jan Erik Hesstvedt - Stein Winæs - 625,0.
3. Arne Tveiten - Eldbjørg Grimsrud Gathe - 567,7.
Vi gratulerer .

Terminlisten er ikke helt klar ennå, men regner med at alt er plass til førstkommende mandag.

En av nestorene i klubben, Finn Kjølberg, har blitt 90 år.
Vi gratulerer
.

 

Endring av spillekvelder!

Da har klubben bestemt å flytte spillekveldene til torsdager fra og med neste uke, torsdag 15. september 2022. Dette grunnet forespørsel fra utleier for å lette parkerings- og brøyteforhold. Det gir da følgende redigerte spilleplan frem til jul:

Resultater fra 1. kveld i klubbmesterskapet.

 Åse fikk nok en seier. Dene gangen sammen med Helge. Imponerende var det at de unge, ferske spillerne Alfred Brandel-Sebastian Lillejordet kom over middels i det rutinerte feltet. Hyggelig var det også at Linda Sudland spilte i klubben. Hun er også en av de mange nye som har fått teften av bridgen.

Vibeke og Roger tok ledelsen i Høstturneringen

12 par deltok i åpningsomgangen i Høstturneringen.

2 kveld i Mandelcupen ble vunnet av Thorstein og Øyvind

Gratulerer til gårsdagens suverene vinnerpar, Øyvind Sørli og Thorstein M. Buserud med 62,96 %! Delt andreplass til Hanne Haanæs m/ makker Ragnar Nilsrud og Roar Jacobsen m/ makker Rune Løvås på 57,41%. Dette var 2 kveld av 4 i Mandelcupen. Vel møtt igjen neste onsdag!

Sesongen 2022/2023

 Lundamo Bridgeklubb ønsker velkommen til sesongstart for sesongen 2022/2023 onsdag 21.september. Vi gjentar fjorårets suksess med spilledag på onsdager. Terminlste for høstsesongen er publisert. Det vil bli premiering enkelte kvelder etter hcp rangering. Vi håper å få til en flerkvelds lagturnering i slutten av november hvis det er stemning for dette. 

Vel Møtt!