Avansert søk


Avholdt styremøte

 Det ble avholdt styremøte i klubben 24.10.

 

Referat HER

4. divisjon i Telemark

 Vi håper DU vil bli med på 4. divisjon i Telemark. 
nivået vil være som på klubbkvelder. Så det er plass til alle. Vi betaler påmeldingsavgift. 
Trykk på bildet for mer info.

Sammenlagt etter 6 kvelder med 1 stryk

 

Sammenlagt etter 6. kvelder med 1 stryk.

 

Seieren gikk til Bjørn Sverre og Ole J. Olav med div. makkere ble nr.2. Øyving og Bjarne ble nr. 3.

Klubbmateriell

Alt av brosjyrer, guider, plakater o.l. som kan være til hjelp for klubbene

Så var det Kåre og Oddvar

Grattis til Kåre og Oddvar. Andre gikk til Svein og Pernille, mens Aslak og Liv tok bronsje. Så har vi meldt på 3 lag til NM, Eit junior, og eit  senior og eit styre lag. Gleder oss til trekning. Neste spillekveld blir det Simultan. Vel møtt.

Morten

Flekkefjord i 1. divisjon !

I år har vi et lag i selveste toppdivisjonen i seriemesterskapet. Boye har jo spilt der en årrekke men for resten av laget er det første gang, og de eldste på laget har nok vært med på divisjonsspilling i drøyt 40 år før de fikk prøve seg helt i toppen.

Så det blir utvilsomt spennende, og ikke minst tøft sportslig. Etter sykdomsforfall fra Jostein, består laget av Geir, Svein, Kjetil, Boye og Marius. Spillestedet er Lillehammer og første helg spilles nå fredag til søndag. (spillestart kl. 19.00 fredag)

Laget får en meget tøff start da de møter de to foregående års suverene mestere i første runde.

Link til resultater :

www.bridge.no/var/ruter/html/9901/sm2023div1.htm

Daniel og Trond Are vann 5.Kveld av Haustturneringa 10.10.22!

 Lars Magne og Anne Marie vart nr 2.

Dei to para i samme rekkefølge med HCP og. 

WORLD BRIDGE TOUR MASTERS COPENHAGEN


Eliteturneringen World Bridge Tour Masters (WBT) spilles denne uken for andre gang face-to-face etter at det var en sånn World Masters-turnering på Lillehammer tidligere i år. Denne gang spilles i København, og det deltar 12 lag, de fleste lagene med velkjente internasjonale topp-navn i lagoppstillingen.

Det skal spilles en kamp mot hvert av de andre lagene før det blir sluttspill på fredag. 

Etter to kamper av 11 leder det danske laget PHARMASERVICE. Det er tre lag med norske spillere, og de har plassert seg rundt middels i starten.

Noen ganger kommer poengene litt uventet. Her er et spill i helnorske lag SKEIDAR sin andre kamp. 

Hvilken kontrakt ville du likt å være i her? 5 ruter? 6 ruter?

Det er normalt nok med utgang her med disse 24 honnørpoengene til sammen, men det er en ganske bra slem som står veldig ofte om kløveren sitter 4-3. I så fall gir den fargen to hjerteravkast for kløverhonnørene, og den femte kløveren kan godspilles med en stjeling og gi ett avkast til. Dermed kan det bli kun en spartaper. Kløveren satt imidlertid 5-2, men slem vinnes fort likevel siden hele spillet så slik ut:

Slik den satt fordelt kunne ikke kløveren ordne plassering av tre hjertere hos vest, men siden hjerter konge satt singel var det behov for kun to avkast. Kun ett par meldte og vant 6 ruter, franske Lorenzini-Vinciguerra. 

Lasse Aaseng-Jan Petter Svendsen meldte den normale 5 ruterkontrakten og vant tolv stikk, Ø/V +420. De var neppe veldig bekymret selv om de så det kunne vinnes tolv stikk, for det resultatet er normalt et uavgjort spill selv om det kan være taps-spill på en trist dag.

I stedet var det gevinstspill.

Ø/V ved det andre bordet havnet i 4 hjerter! Det er en kontrakt som ofte vil vinnes med disse kortene, men med den fæle sitsen i trumf ble det for vanskelig, tre bet og +150 til N/S. Spillet ga 11 IMP til SKEIDAR. 

All informasjon om World Masters Copenhangen finner du her.

 

 

 

Ny nyhetsartikkel

 Det ble en nedtur for Idd 1 , som tapte stort for Kambo, men beholt andreplassen sammenlagt , tett fulgt av Idd 2 , som slo Bånnski klart , denne gang med Willy og Leif på laget.