Avansert søk


Klubbkamp Holmestrand - Konnerud

Den årlige klubbkampen mellom Holmestrand BK og Konnerud BK spilles tirsdagene 1., 8. og  15 november. Spillingen vil foregå i Sande kommunehus, dette etter ønske fra Holmestrand. På grunn av akustikken på Sørvangen når det blir mye folk gikk vi med på å spille i Sande kommunehus også i år. Dette lokalet er mye romsligere og har en langt bedre akustikk. Påmeldingsliste legges ut i spillelokalet på Sørvangen fra og med førstkommende spillekveld. Påmeldingsfrist er søndag 30. oktober. Påmelding kan også gjøres via SMS eller e-post til Olav Vee. tlf. 971 48 187 eller e¨post olav.vee2online.no.

UTSPILLET (og litt til...)


Alle bridgespillere vet hvor tilfeldig utspillet kan være, og hvor frustrerende det kan være når man gjetter feil utspillsfarge. I det spillet du får her var det først nødvendig at utspilleren ikke traff riktig farge, men i tillegg måtte det litt mer til for å vinne kontrakten.

Spillet viser også det viktige poenget "Power of the Closed hand", altså det faktum at en kan få lurt til seg stikk fordi motspillerne ikke ser spilleførers kort.

Først en meldevurdering:

Giver ØST, N/S i sonen

Øst passer og det er syd sin tur. Hva melder du?

For svært mange er dette en rutinemessig 1 kløveråpning. En ser imidlertid ofte at toppspillere melder grand med denne typen hender. Sekskorts minor og ellers jevn hånd (5-3-2-2) kan absolutt være en grei grandåpning, men ideelt sett helst om de to dobbeltonene er bra. Her er akkurat det ikke optimalt, men likevel åpnet Boye Brogeland med 1NT.

Jeg liker det. Det sperrer faktisk noen ganger. Dessuten er disse kortene gode, like gode eller bedre enn mange flate 15-16 poengere. Dessuten blir det litt "soft" å åpne med 1 kløver og si 2 kløver neste gang, men for mye Møllers tran å hoppe til 3 kløver andre gangen. Altså, det er mange argumenter for grandåpning, og nedsiden er vel kun at en eventuell grandkontrakt kan havne på feil side om nord har en tynn stopper i spar, for eksempel kongen dobbel eller tredje.

Nevermind, 1NT sa Boye.

Etter pass fra vest meldte Christian Bakke (nord) 2 kløver - Stayman. Øst kom innpå med 2 hjerter. Boye passet, og da det kom tilbake til nord meldte han 3NT.

Fra vest kom hjerter knekt i utspill, og hele spillet så slik ut:

 

Det blir raskt to bet med spar ut. Men vest kunne ikke annet enn spille ut hjerter knekt etter dette. Dermed unngikk spillefører det "dødelige" sparutspillet, men han hadde kun åtte toppstikk. De kunne han ta, men da blir det garantert en bet fordi motspillerene vil finne ut hva dette dreier seg om. Å spille noe annet (ruter) enn å bare ta stikkene sine gir en liten risiko for to bet, men hva så når det er en bra sjanse til å kunne lure til seg det niende?

Boye: Hvordan kan jeg få lurt til meg denne kontrakten?

Og det er sannelig ikke lett for øst, husk han ser ikke syds hånd!

Brogeland stakk med hjerter ess og spilte liten ruter. Øst la liten, og med ett kjapt stikk i ruter kunne Brogeland ta sine ni med to hjerterstikk, ett lurestikk i ruter og seks kløverstikk - SCORWAY +600.

Christian er fornøyd med makkeren som snellet hjem 3NT

Hva som skjedde ved det andre bordet?

Der åpnet Brekka (øst) med 1 hjerter med sin gine 10 poenger. Hva tror du engelskemannen Bakshi gjorde som syd?

En "kjedelig" innmelding 2 kløver?

Nei, toppspilleren Bakshi er også glad i melde grand, så han meldte inn 1NT. Nord løftet til 3NT.

Øyvind Saur for SCORWAY skulle spille ut. Å spille ut makkers farge, spesielt når man har knekten dobbel er litt sånn "safe", man vil ikke bli kritisert om det blir feil. Men Saur er en spiller som tør gjøre det han tror på.

Saur: Utspill i makkers farge? Nei, nei...

Så Øyvind sendte i vei spar 2!

Blink.

Dermed tok Ø/V de seks første stikkene, SCORWAY +200 og 13 IMP på vei mot seier i turneringen.

UKE41

Minneord, Sverre Holth og Willy Torkildstad.

 To av våre veteraner er borte.

To fra den aller eldste garde i bridgemiljøet i Fredrikstad gikk begge bort for et par uker siden. En trist stund for alle som fra tidligere hadde kjent dem godt via bridgen. Det gjelder Sverre Holdt som døde 3/10 nær 92 år gammel og Willy Torkildstad som døde den 2/10 86 år gammel. Det er triste meldinger å få selv om de hadde oppnådd høy alder og hadde sluttet med aktiv bridgespilling for lengst. Og vi tenker tilbake på gode stunder med mye hygge og opplevelser sammen med dem og takker for det Vi savner dere og minnes dere med glede som positive venner og hvordan vi sammen opplevde spenning ved hobbyen vår.

Sverre Holth var sterkt knyttet til Torsnes bridgeklubb der han var æresmedlem og særlig gjorde en flott jobb som sekretær gjennom mange år. Han holdt styr på protokoller fra klubbens virke og skrev festskriv når de hadde jubileer og årsmøter. Han spilte selvsagt også fast og arrangerte i tillegg ekstra kvelder med bridge for de eldre i klubben. Sverre var omgjengelig og hyggelig og likte spillingen godt og var dermed flott å ha som makker.

Willy Torkildstad var de siste årene han var aktiv sterkest knyttet til Gressvik bridgeklubb, men tidligere spilte han også andre steder, f.eks på Gressvik i klubben «Kløverti» som for lengst er borte og i Fredrikstad BK og på «Mandagsbridgen» som Leif Rostad drev i veldig mange år. Torbjørn Eriksen var fast makker med Willy de årene jeg opplevde dem i klubbene. Eriksen døde for øvrig for en del år siden og etter det ble Willy sjeldnere med på spilling. Han var kjent som en hyggelig spiller, høflig og behagelig å møte ved bordet.

 Selv om de nå begge er borte, Sverre og Willy, vil vi alle takke for alle gode minner og opplevelser dere har bidradd med. Vi føler med familie som har mistet sine eldste og lyser fred over deres minne.

 

Spill fra klubbene.

 I Fredrikstad BK ble den 2. av 3 med 3.kveldsturnering avviklet tirsdag og på ny var det kraftige sorer de beste oppnådde. Over og rett under 70% er mye, og når spranget ned til 2. plass er nesten halvparten er det seire i ultraklasse.

Spillene viser hvor lite som skiller suksess og tap alt etter kontrakt, valg av nivå og spilleføring.

               Sp KJ5

                              Hj 1062

RuKJ1094

                              Kl K8

Sp

Hj

Ru

Kl

Sp

Hj

Ru

Kl

                              Sp A104

                              Hj AJ983

Ru 6

Kl 10942

Med Nord- Syd i faresonen og Nord giver kom de fleste i 2-3 hjerter av Syd. Hvo mange stikk tror dere det kan ende med? Sits og motspill betyr selvsagt mye mange ganger.

 Ibrahim Manjouti fikk 11 og Kirsten Langseth 10 som de beste. Det ga topp +8 og nest-topp +6. Ibrahim fikk kl A ut fra Vest som hadde sp D105- hj 65- ru AD32 kl A765 og hadde åpnet i 4. hånd. Kl A var plassert rett foran kongen, danen i spar satt gunstig og i ruter var det umulig å gjette feil samt at begge honørene ute i trumfen satt i Øst. Det ga flotte muligheter på de 20 hp det var å klare seg på. Og å få til rett tempo i spillet gir ofte god pluss, rekker du å prøve alt? Det bør jo være umulig å hente mer enn 10 stikk? Taperne i kløver, ruter og hjerter forsvinner sjelden.

Her med Vest giver i ugunstig sone kom mange i hjerterkontrakt, men bare Arild Simensen (S)- Atle Evensen (N) fikk meldt 6 hjerter! Arild fikk kl 9 ut. Hvordan spille?

               Sp D742

                              Hj DJ10742

Ru K3

                              Kl J

Sp

Hj

Ru

Kl

Sp

Hj

Ru

Kl

                              Sp A103

                              Hj AK5

Ru AJ972

Kl K10

 Da spar som ville betet ikke kom ut fra Vest som hadde sp 964- hj 86- ru D5- kl 987532 ble kl K direkte godspilt og Øst kan ikke skifte til spar for da kan jo Arild slippe til bordets dame. Men nå kunne han etter uttrumfing poppspille ruterfargen og da ru D stupte dobbel kunne 5. ruter stjeles god og med sp A som inntak ga det avkast av de tre taperne i spar i bordet. Flere fikk 12 stikk i 4 hjerter av Nord.

 

Her har Øst- Vest veldig god tilpasning, men ville dere klare å finne beste kontrakt og nivå? Øst giver med alle i faresonen og dere får melde i fred!

Sp AD643                           sp K98

Hj AK1085                          hj DJ73

Ru A                                    ru J10853

Kl 94                                   kl A

Bare 3 av 9 par kom i slem, men ingen var i storeslem. Bjørg/ Jan, Rolf Kjærstad/ Johnny Holmen og Kirsten Langseth/ Thor Kjennbakken spilte alle 6 hjerter og der var det jo bare å stjele kl 9 for å vinne det 13. stikket. Sparen oppførte seg eksemplarisk og  selv 3-1 i trumf klarte ikke å ødelegge. Likevel fikk to par bare 12 stikk på såkalt «kortblindhet»?

 

Lagbridge i privat regi!

Torsdag kveld forrige uke hadde Egil Meyer invitert til 2 bords lagbridge med pizzaspising og god drikke som start før 2 x 14 spill kamp ble gjennomført. Den slags bridge varriant bør flere delta på, den utvikler bridgeforståelse og erfaring ut over det vanlig par- spilling med poengberegning alle mot alle gir. Et litt artig spill fra startdelen. Skjul helst Ø-V sine kort og meld og spill ut fra to mulige kontrakter den andre veien. Nord giver i ugunstig sone.

               Sp 8

                              Hj KDJ73

RuK109752

                              Kl 9

Sp

Hj

Ru

Kl

Sp

Hj

Ru

Kl

                              Sp AK75

                              Hj A6

Ru J42                                                                            

Kl A732

Nord har veldig spillesterk hånd men bare 9 hp og bør derfor passe avventende Da går det pass til Syd som har en helt grei åpning med 1 NT. Vest passer og med 2 ruter overfører Nord til hjerter og Syd en lydig med svar 2 hjerter. Det spørs selvsagt litt på stil og optimisme, men fristende for Nord nå å fortsette med 3 ruter som kan tolkes som minst mild sleminvitt i rødt. Hva synes du Syd da skal svare? Ta imot invitt ved å høyne til 4 ruter- eller «slå av» i 3 NT. Beholdningen i sorte farger er jo god men det er bra også i trumfkontrakt og her gjelder det å finne sundeste kontrakt siden det spilles kag. Aktuelt ble det meldt 3 NT av Syd og så kom kl D ut fra Vest. Spilleplan?

Sikrest mulig spill i lag er nødvendig og da bør man lasjere. Styrke fra Øst og Vest fortsetter med kl 5 til kongen i Øst. Hva gjør du? Det er vel sikrest å lasjere? Gjør du det spiller Øst opp igjen kl 6 og NÅ må du jo stikke. Skal du nå vinne må ruterstikk etableres, og ru 3 til liten og 10-er garderer deg mot ru D i Vest. Øst vinner med damen og skifter til spar, men nå er jo alt OK bare Øst har ru A også og bare tre kort i kløver. Sp K vinner oppspillet og ru 2 spilles til esset i Øst som hadde sp J9632- hj 1098- ru AD- kl K64. 9 stikk. Men sikrere kontrakt ville 5 ruter vært. Den står om 3 tapere i ruter unngås, og det er det minst 90% sjanse for og 100% som det sitter imot! 3NT 9= 5 ru 11 mens 3 NT -1-2 ville gitt stort tap!

 

Gressvik BK 10/10, 11 par, M= 0

1.Jan Erik Holm- Tore Trondsen +29,3

2.Tor Martinsen- Jan P. Johannesen 21,4

3.Turid Nordby- Grete Simonsen +18

4.Per Lorentzen- Hans Petter Stavrum +11,3

5.Hilmar Frønningen- Nils Haakensen +9

 

Torsnes BK 10/10, 8 par, M= 0

1.Arne Marthinussen- Tore Farbrot +20

2.Gunnar Saxegaard- Jan Erik Olsen +17

3.May Liss Lian- Knut Molander +10

4.Anne Lise Amundsen- Knut Lertfald +8

 

Fredrikstad BK 11/10, 2. av 3. kvelds, 19 par, M= 0

1.Morten Pettersen- Tommy Blom +87,8

2.Monika Båten- Vidar Kvigne +40

3.Atle Evensen- Arild Simensen +35

4.Svein Grimstad- Flemming Johnsen +31,1

5.Arne Marthinussen- Fred Hansen +31

6.Jørn Fjæstad- Gunnar Pettersen +26

7.Tone Annette Olsen- Tore Farbrot +24,4

8.May Liss Lian- Knut Molander +20

9.Bjørg Lystad- Jan P. Johannesen +13,3

10.Johnny Holmen- Rolf Kjærstad +11

11.Trond Juliussen- Lars Helgesen +9

 

Klubb 44 den 12/10, 5 par, M= 120

1.Jann Erik Holm- Tore Trondsen 161

2.Per Lorentzen- Hans Petter Stavrum 127

 

Pensjonistbridge 13/10, 14 par, M= 0

1.Anne Lise Amundsen- Tore Falck +36

2.Jan P. Johannesen- Hans Petter Stavrum +35

3.Siggen Holden- Kari Gudmundsen +28

4.Per Lorentzen- Jan Martinsen +24

5.Tormod Eriksen- Jens Henrik Utne +16

6.Grete Simonsen- Geir Næss +2

 

Sarpsborg BK 13/10, 1. av 6 kv-  klubbmesterspak, 18 par, M= 01

1.Svein Grimstad- Flemming Johnsen +81

2.Per Rømoen- Knut Molander +67

3.Atle Evensen- Arild Simensen +64

4.Tommy Lødding- Ola Erik Didriksen +45

5.Jan Thore Karlsen- Kjell Aadahl +32

6.Ivar Rotefoss- Jan Talberg +29

7.Kirsten Langseth- May Liss Lian +21

8.Gorm Norstad- Magnus Larssen +15

9.Trond Juliussen- Tommy Blom +7

 

 

UKE43

Fra mørkest stund til lysning og glede.

Mandag på Folkets hus i Torsnes er arena for bridgeklubben i bygda der. For tiden er det snau deltakelse, men de håper trenden snart vil snu og flere, tidligere faste og også nye, vil møte opp.igjenI

 spill 4 der Arne Marthinussen (Ø) og undertegnede i Vest møtte Gunnar Saxegaard (N)- Jan Erik Olsen (S) fikk jeg som giver med alle i faresonen utdelt en svært god hånd syntes jeg.

Sp K6                                  sp

Hj A                                     hj

Ru A875                             ru

Kl KDJ765                           kl

Er dette en kravhånd? 17 honørpoeng virket altfor snaut så jeg valgte 1 kl (2+) i åpning og etter pass fra Gunnar svarte Arne 1 ruter (4+ og 6+ hp). Jan Erik passet også og jeg vurderte utsiktene svært mye mer optimistisk nå. Sp K må beskyttes mot direkte gjennomspill, men har makker minst ett ess skal det veldig lite til ellers hos makker for at lilleslem i kløver  kan stå. Selvsagt trengs helst et par kløvere der og 6 kløver da god kontrakt. Ergo hoppet jeg nå til 4 NT som var sp5-ess Blackwood med ruter som trumf. Har makker da 2 ess samt ru D får han med 5 spar vist alt det direkte, og storeslem er plutselig nesten opplagt. Men aktuelt kom svaret 5 ruter som viste ett ess. Dermed satset jeg med 6 kløver som Arne godtok under tvil. 6 ruter eller 6 NT ble vurdert. Mot 6 kløver skulle Saxegaard spillke ut fra følgende: sp D32- hj KJ2- ru J432- kl A108. Med «stopper «både her og der» var han nærmest innspilt men valgte da ruter ut ansett som minst farlig. Og her er hele fordelingen:

               Sp D32

                              Hj KJ2

Ru J432

                              Kl A103

Sp K6

Hj A

Ru AK85

Kl KDJ765

Sp AJ97

Hj 7643

Ru D1097

Kl 2

                              Sp 1084

                              Hj D10983

Ru 6

Kl 984

Flott tenkte jeg da bordet kom opp, for nå står ruterfargen uten taper. Men singelton i trumf var skuffende for bare 3-3 imot vil gi mulighet for hjemgang det er det bare 36% sjanse for mens 4-2 har 48 % sannsynlig men da trengs kl Ax i Syd hvis 6 kløver skal vinnes. Og den oddsen skrumper da radikalt! Ru 10 vant 1. stikk og kl 2 til 4, K og kl A fra Gunnar fulgte. Så kom ru 3 og da var Jan Erik utsolgt og kunne ta beten ved å stjele!

Litt surt at betende utspill ble funnet, vi diskuterte om 6 ruter var bedre, men da vil hjerter ut nokså sikkert føre til bet. Esset går jo, og om ru J skulle fanges må man bare kjøre A, K og ny til finesse og deretter presse ut kl A. Spilles ny hjerter vil ru 8 vinne det stikket, sp A er inntak for å dra ut ru J fra Nord og sp K setter inn bordet som står siden kløveren brekker 3-3. Vrien prøve i 6 ruter! & NT er også dårlig hvis hjerter kommer ut men da må ruterfargen også gjettes rett vei.

De to andre resultatene>>: 6 kløver av Vest med 12 stikk og 5 kløver 12.Bunn på oss altså etter min litt tvilsomme satsing.

 

Tirsdag kveld var det klubbkveld i Fredrikstad BK med Tone Annette Olsen som makker. Da satt jeg flere ganger med sterke kort og gode majorfarger. Mye moro ut av det siden makker hadde litt tilpasning for å vinne de fleste kontraktene våre. Her spill 5 der jeg (N) var giver i ugunstig sone.

               Sp AKJ2

                              Hj AD863

Ru D1093

                              Kl -

Sp

Hj

Ru

Kl

Sp

Hj

Ru

Kl

                              Sp D1084

                              Hj K

Ru A54

Kl DJ1062

 Vi fikk melde i fred.

V

N(Tore)

Ø

S(Tone A)

 

1 hj

pass

2 kl(?)

pass

2 sp

pass

3 ru*

pass

3 NT

pass

4 NT

pass

5 kl

pass

6 spar

pass

pass

Pass

 

Tone Annette velgte å svare 2 kløver i stedet for 1 spar siden hun hadde 6-4 fordeling i fargene sine. Oberet er at styrken, 12 hp ikke er nok for revers i spar neste runde. Men her kunne jeg med 2 spar reversere og vise 16+ hp og minst 4-5+ i major. Nå kom korrekt 3 ruter, 4. farge som er utgangskrav og bl.a. kan søke etter hold hos med der. 3 NT bekreftet nat jeg hadde stopper i ruter, og da kunne Olsen gå via 4 NT som nå var 5-ess Blackwood med SPAR, sist meldte ekte farge, som trumf. 5 kløver viste da 0 eller 3 kontroller (2A+ sp K eller 3 ess) og kontrakt kunne legges i 6 spar. Sveinn Grimstad i Øst spilte ut sp 7 og det var relativt enkelt å se at her var ruter kritisk farge å behandle.

 SWp 8 tok 1. stikk, hj K ble innkassert, trumf til konge og hj 6 til stjeling. På sp10 til knekten fulgte alle, jeg tok hj A der begge imot fulgte og kunne deretter trekke ut siste trumf, ta for hj D og hj 8 somk nå sto og hadde problemet i ruter igjen. Hvordan ville du spilt? Litenmntil esset og ny opp, eller ru 9 som får seile eller ru D i håp om ru K i Øst?

Jeg valgte ru DE, Svein stakk med kongen og ru A vant stikket. Ny ruter og Flemming Johnsen i Vest fikk på knekten men da var hånden god! Hadde Vest lagt på ru 7 fulgt av 8-eren vinner jeg med 9-eren og er tvunget til å spille på ruter 3-3 imot. Og da Øst hadde sp 75- hj J542- r4 K82- kl K853 kunne de etter trumf ut ikke bete meg. Topp som eneste i lilleslem, men Ibrahim Manjothi8 og Per Even Melbye fikk også 12 stikk med der i8 4 spar av Syd.

 

Så spill 24 der vi fikk brukt en spesial- konvensjon som åpningsbud. Jeg (Ø) var giver og alle i faresonen.

Sp K65                                sp 3

Hj J102                               hj AKD8543

Ru A102                             ru 52

Kl AK54                               kl J92

 Åpning 4 kløver viser gåendee 7+ hjerterfarge (og 4 ruter gående sparfarge) og max dame utenom. Derfor valgte jeg å starte med 4 kløver og Tone Annette ble dermed spillefører da hun svarte 4 hjerter. Jeg var jo selvsagt utmeldt og passet. Sp J ut fra Nord stakk Syd med esset og returnerte ru K som Olsen stakk. Sp K ble tatt med sak av ru 5 i bordet og så sp 6 stjålet Deretter kom liten trumf til knekten og da Syd var utsolgt fortsettelse med trumf til esset og liten hjerter hjem til 10-eren. Deretter kl 4 og Nord la liten, knekten fra bordet og den holt! Nord ble jo sjokket ved at makkeren sin ikke hadde honørkort i kløver, for fryktet at Vest hadde A10xx og da ville det bli feil å stikkje med damen. Kl K si8tter i ntilfelle dobbel og stuper i neste runde. O)g med AKx(x) ville mange simpelthen tatt kl A+ K i håp om Dx i kløver imot. Men nå sto resten etter en vellykket felle satt opp av Tone Annette, Syd hadde sp AD842- hj – ru KD9843- kl 108 og flere hadde aksjonert der selv 5 spar doblet ble god stamp for to bet og 500 ut mot normale 650 vår vei. Nest topp, en for dyr stamp ga -1100.

 

4 runde KM-lag.

Onsdag  26. denne uke ble 4. kamp i KM- lag spilt. Resultatene for de lokale lag og deres plassering nå er disse: (Spilleksempler neste uke)

A-puljen:

Fredrikstad 1- Ski 1: 77-58

Fredrikstad 2- Torsnes: 64-44

Sarpsborg 1- Nesodden n1: 64-40

Stillingen er da: FBK1, SBK 1, FBK 2

 

B-puljen:

Fredrikstad 3- Soon 1: 47-49

Stillingen er nå: Moss 1, Kolbotn 3, Ski 2 FBK3 på 7. pl

 

 Gressvik BK 24/10, 12 par, M= 0

1.Per Lorentzen- Hans Petter Stavrum +31

2.Tor Martinsen- Jan P. Johannesen +28

3.Per Even Melbye- Jens Henrik Utne +21

5.Jan-Erik mHolm- Tore Trondsen n+20

5.Hellen Ødegaard- Lars Emil Rode +0

 

Torsnes BK 24/10, 6 par, M= 14

1.Arne Aarø- Øyvind Larsen 19,2

2.Arne Marthinussen- Tore Farbrot 18,9

3.Lars Mosby- Harald Ulfsrød 15,3

   May Liss Lian- Knut Molander 15,3

 

‘Fredrikstad BK 25/10, 17 par, M= 0

1.Morten Pettersen- Tommy Blom +53,3

2.Tone Annette Olsen- Tore Farbrot +51,1

3.Arne Marthinussen- Fred Hansen +41,1

4.Hans Lindberg- Per Even Melbye +32,2

5.Jan P. Johannese<n- Magnar Andersen +21,1

6.Hans Petter Stavrum- Egil Meyer +21

7.Svein Grimstad- Flemming Johnsen +15

8.Johnny Holmen- Rolf Kjærstad +7,8

9.Trond Juliussen- Lars Helgesen +6

10.May Liss Lian- Knut Molander +4

3-kveldsturnering avsluttet forrige uke ble vunnet av Atle Evensen- Arild Simensen med Morten Pettersen- Tommy Blom nr 2, og May Liss Lian- Knut Molander ble nr tre. Tone Annette Olsen- Tore Farbrot nr 4 og best max ruternål Thor Helle- Øystein Borgaas.

 

Klubb 44 den 26/10, 4 par, M= 150

1.Lise Tjønn- Jan-ErikmHolm 159

2.Hans Petter Stavrum-Per Lorentzen 151

 

Pensjonistbridge 27/10, 13 par, M= 0

1.Jan P. Johannesen- Hans Petter Stavrum +41,8

2.Per Lorentzen- Jan Martinsen +33

3.Reidun Hox- Turid Nordby +24.2

4.Tormod Eriksen- Jens Henrik Utne +8,8

5.Anne Karin Kjøniksen- Lars Emil Rode +2

 

Sarpsborg BK 27/10, 19 par, M= 0

1.Svein Grimstad- Roar Johansen +78,6

2.Tommy Lødding- Olav Erik Didriksen +54,1

3.Thor Kjennbakken- Torfinn Wilhelmsen +30,1

4.Kirsten Langseth- May Liss Lian +26,9

5.Tom Gjøs- Lars Helgesen +21,7

6.Atle Evensen- Arild Simensen +21

7.Per Rømoen- Knut Molander +19

8.Jan Thore Karlsen- Kjell Aadahl +17,1

9.Gorm Norstad- Magnus Larssen +3,5

10.Rune Johansen- Arild Lysaker +2,9

 

Ny nyhetsartikkel3. runde i KM lag

 Idd 1 møtte Idd 2 i tredje runde og vant . Det er ingen tvil om at det er Hilde og Kjell som er i storform og er C puljas beste par. Idd 1 ligger nå bare 0.04 poeng bak Kambo , og disse lagene møtes i runde 4. Idd 2 , ligger på en sterk 3.plass.

Koppangcup 2022

 Gratulerer med seieren til Nils Otto og Ragnar foran Johnny og Otters

Klubbmesterskap Kveld 1

Første kveld i klubbmesterskapet ble vunnet av Frank Bogen og Viggo Schytte med 57,6 foran Oddbjørn Handå og Per Tjelmeland med 55,6. På tredjeplass fulgte Sverre Selfors og Leif Riksvoll med 54,2.

Klubbmesterskap kveld 1

Første kveld i klubbmesterskapet ble vunnet av Frank Bogen og Viggo Schytte med 57,6 foran Oddbjørn Handå og Per Tjelmeland med 55,6. På tredjeplass fulgte Sverre Selfors og Leif Riksvoll med 54,2.