Avansert søk


Høst 3 Kveld 1

Første kveld i Høst 3 ble vunnet av Sverre Selfors og Bjørnar Småli med 69,3 foran Håkon og Anne Irene Bogen med 63,9. På tredjeplass fulgte Leif Riksvoll og Bjørn Erik Rydland med  60,4.

Steinar Hansen og Jan Henry Andreassen vant siste runde av juleturneringa 2022.

Steinar Hansen (bilde) og Jan Henry Andreassen vant tredje og siste spillekveld av juleturneringa 2022. På plassene bak kom parene Jakobsen - Gabrielsen og Johnsen - Sundberg.

Sammenlagt vinner av juleturneringa 22 er paret Fredriksen - Sundt foran parene  Hansen - Andreassen og Jakobsen - Gabrielsen

Høst 3 Kveld 2

Andre kveld i Høst 3 ble vunnet av Sverre Selfors og  Bjørnar Småli med 66,2 foran Leif Riksvoll og Bjørn Erik Rydland med 62,4. På tredjeplass fulgte Håkon og Anne Irene Bogen med 60,2.

I sammendraget etter to kvelder leder Sverre Selfors og Bjørnar Småli med 135,5 foran Håkon og Anne Irene Bogen med 124,1.

Se alle resultatene under les mer...

 

Vibeke og Roger til topps i Adventsturneringen halvveis

Vibeke og Roger ble best da Adventsturneringen fortsatte tirsdag. Omgangsseieren holdt også til å overta teten halveis inn i turneringen som arrangeres etter handicap prinsippet. I teorien skal dermed samtlige par havne på middels dersom de oppnår handicapet de startet turneringen med. 

For nærmere detaljer fra turneringen finner du bl.a. spillstensilene ved å trykke på Resultater og velge aktuell turnering. For å se scratch.score velger du Scratch i stedet for HCP.

Minner også om at de 2 neste gangene er Kommunelokalet bortleid til andre slik at vi førskommende tirsdag spiller i kantinen på Sandetun Aktivitetssenter, Revåveien 34. Terminlisten er for lengst oppdatert med disse endringene.

Mandag 21.11.22

 Seier til Gunnar og Jan Erik

Høst 12

Gratulere sa mye til Aslak og Liv. John og Åse tok sølvet, mens bronsja gikk til Nils Kåre og Frank. Vi var 5 bord, og deriblant 7 juniorer, skal nok bli bra dette. Neste mandag er det simultan. Gleder meg å høre resultatet av lagkampen på onsdag? Seniorene mot Juniorene, spennende. Håper enda fleire kommer neste gang.

Morten 

Går du på hardt?

Vi er inne i en to-kvelders handicapturnering. Etter første kveld leder Hilda og Rold, foran Solveig og Gunnlaug. I handicapturneringer blir det korrigert poeng utfra et handicapsystem utarbeida av forbundet. Hensikten er å utviske forskjellene i erfaring og kunnskap, og åpner opp for at de som ofte ligger nederst på lista kan hevde seg lenger opp.

Det kom selvfølgelig flere interessante spill i løpet av kvelden, og i dag har jeg plukka ut to motspillsproblem som kan se ut til å ha samme tematikk.

MOTSPILL 1

Her sitter du nord. Øst har åpna 1 spar, makkeren din har meldt inn 2 ru. Vest doblet opplysende, og etter din pass hopper øst like greit rett i utgangen 4 spar. Litt overraskende ser du makker i syd spille ut kløver konge, og konkluderer fort med at det er en singelton. Særlig når øst velger å stikke den med esset.

I stikk to spiller øst liten spar til bordets konge. Så spiller øst liten hjerter fra bordet, og hva gjør du?

 

MOTSPILL 2

Du sitte syd og ergrer deg fælt over ikke å ha "Ekrens" på repertoaret. I stedet passer du, og ser vest åpne 1 kløver. I neste melderunde får vest vist 18-19p og en rund hånd, og øst tar helt av når denne igjen hopper til 6 NT!

Makkeren din i nord spiller ut liten ruter. Vest vinner med kongen på hånda, spiller seg inn i bordet på kløver, og i stikk tre kommer spar 9 fra bordet. Hva gjør du nå?

 

Trykk "les mer" for "mer"...