Avansert søk


Marit Sveaas junior 19.-21. mai

 På Lillehammer arrangeres flere internasjonale bridgeturneringer 19.-21. mai. Marit Sveaas junior er en partureneirng. Arrangementet blir ellers lik fjorårets  Skolemesterskap med overnatting og frokost på Birkebeineren Apartments. Ellers vil det meste skje på Scandic Lillehammer Hotell som ligger to minutter unna. Alle måltider er inkludert. Makkergarant. Påmelding til Kristin eller Robert. Arrangør er Helgeland JBK. 

Infobrev om tur og turnering.

 

Ny nyhetsartikkelHusk

 Det blir spilling mandag 17 april og IKKE torsdag 20 april

Gratulasjoner til våre dyktige damer.

 I helga ble Marianne Harding og Ann-karin norgesmestre for damer . Det deltok 16 lag fra hele Norge.Kjempebra ! I tillegg har de også spilt 4. runde i NM for klubber. Da represeterte de Boro bridgeklubb. For at kampen skulle gå greit, brukte de en turneringsleder helt nede i Spania. En kamp de vant suverent!

Nevnes må også Åse Biribakken, som oppnådde en flott 4.plass i det samme norgesmesterskapet for damer. Du verden for noe flinke jenter det bor her sørpå.

Tirsdag 28.03.23

 Seier til Lars og Harald i går.

Ingen garanti

Spill fra SA ved Thor Kjennbakken:

Den andre runden av trekveldsturneringen i Sarpsborg BK ble vunnet av Tommy Lødding – Olav Erik Didriksen. Tom Gjøs – Lars Helgesen følger foran Jan Thore Karlsen – Kjell Aadahl på de neste to plassene. Tommy og Olav Erik leder også turneringen i sammendraget.

Her gjelder det for motspillerne ikke å trå feil, slik at spillefører for anledning til å gjette feil. Spillet er forøvrig fra denne spillekvelden.

 

Øst/Nord-Syd

            Sp ED542

            Hj E8

            Ru K97

            Kl kn43

Sp 76                          Sp kn3

Hj D1092                    Hj 765

Ru E865                     Ru kn43

Kl E72                        Kl D10986

            Sp K1098

            Hj Kkn43

            Ru D102

            Kl K5

 

Etter pass fra øst åpner som regel syd, avhengig av avtaler, med enten 1 kløver (2+) eller beste minor (3+). Nord havner deretter i 4 spar, uten at andre farger blir meldt. Øst skal spille ut, og ved fem av syv tilfeller falt valget på kløver, som ga kontrakten i stikk èn. Nord legger selvsagt  kløver 5 i bordet, og vest må på med esset. Åpner syd med ruter virker det utspillet greit, men ellers er  kanskje hjerter mer forlokkende. Hjerteress vinner, og etter hjerter til kongen stjeles bordets to gjenværende hjerter på handa, samtidig som motpartens trumf elimineres. Dersom ED sitter hos vest, er det riktig å fortsette med kløver til kongen. Kløverknekten vil da etter hvert gi avkast for en ruter. Aktuelt stikker vest kløverkonge med esset og fortsetter med kløver. Øst kommer inn og fortsetter i  fargen, som stjeles i bordet.

En heldig ruter 2 fra bordet til kongen beholder stikket, og på ruter til tieren må vest på med esset. Èn spillefører fikk elleve stikk med kløver i utspill, mens en annen gikk bet i 4 spar da han bommet i ruter etter hjerterutspill.

Nytt styre, ny rekrutteringskomité og Hege S gikk ut av styret...

Årsmøtet valgte nytt styre på torsdag - Hege S gikk ut av styret.

For første gang ble det også oppretta en rekrutteringskomité, som skal jobbe kontinuerlig med rekruttering i klubben.

 

KM-par på Dampen!

 Bli med på kretsmesterskapet i par som går over onsdagene 19. og 26. april!

I tillegg til å få muligheten til å smykke seg med kretsmestertittelen kan man også være så heldig å få representere Oslo i parfinalen. Ryktene (som vi tror er til å stole på) sier at Oslo har 3 plasser i år så her snakker vi flerfordige prosents sjanse til å kvalle!!

 

https://www.bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/29262